Julehus trinn-for-trinn!


Her er lite hus jeg har laget med Tim Holtz og Sizzix nye Village die sett!

Et kjempekoselig prosjekt å pusle med nå i førjulstiden 🏠  



Jeg vil først vise prosessen trinn-for-trinn med bilder. 
Nederst i innlegget vil du finne en oppsummering. 

Slik gjør du det:






1. Stans ut huset en gang i Distress Kraft Heavystock. Vent med takene.













2. Stans det ut en gang til i Distress Watercolor Cardstock, ikke takene. Dette blir fasaden.

















3. Sett tape på alle flipper som er stanset ut i kraft.












4. Lim på vinduer på innsiden av huset. Jeg har brukt Distress Collage Medium Matte og Clear Acetate fra Lawn Fawn til dette.















5. Lim sammen huset.
















6. Klipp av alle flipper på alle delene til fasaden som er stanset ut i Watercolor Cardstock, og klipp veggene fra hverandre.

















7. Spray litt vann på fasadedelene før de embosses med de nye mini folderne fra Sizzix.

















8. Emboss veggene. Jeg har brukt trestruktur på selve huset og murstruktur på tilbygget.
















9. Farg fasaden i Watercolor Cardstock med Distress ink. Jeg har brukt Scattered Straw, Mustard Seed, Rusty Hinge og bittelitt Black soot for dybde.









Tilbygget: Hickory Smoke, Black soot og Peeled paint.



























10. Lim fasaden på kraft huset. Her benytter jeg meg av klyper for at limet skal feste seg godt (og jeg slipper å sitte og holde 😉).


















11. Nå begynner vi på taket. Farg et stykke Distress white heavystock med Distress ink, Aged Mahogany, Fired Brick og Walnut stain.

12. Stans deretter ut takstein.

















13. Lim takstein på de 3 takdelene.

14. Stans ut takskjegg og karmer i grønn kartong og lim alle deler sammen.












Jeg bruker en blanding av tape og vått lim og limpistol.
























Til frosting av vinduer bruker jeg Glossy Accent og Distress Clear Rock Candy.



















Jeg har brukt Pine Twine og røde perler til å lage julepynt. Stolpene er tannpirkere som er malt med Distress Peeled Paint og snurret Pine Twine rundt.














Her kommer en oppsummering:

Slik gjør du det, først vegger: 

  1. Stans ut huset en gang i Distress Kraft Heavystock.
  2. Stans det ut en gang til i Distress Watercolor Cardstock, ikke takene. Dette blir fasaden.
  3. Sett tape på alle flipper som er stanset ut i  kraft.
  4. Lim på vinduer på innsiden av huset.
  5. Lim sammen huset.
  6. Klipp av alle flipper på alle delene til fasaden i Watercolor Cardstock, og klipp veggene fra hverandre.
  7. Spray litt vann på fasadedelene før de embosses med de nye mini folderne fra Sizzix. Jeg har brukt trestruktur på selve huset og murstruktur på tilbygget.
  8. Farg fasaden med Distress ink, Scattered straw, Mustard seed, Rusty hinge og bittelitt Black Soot. Tilbygget: Hickory Smoke, Black Soot og Peeled paint.
  9. Lim fasaden på kraft huset.

Så taket: 

  1. Farg et stykke Distress white heavystock med Distress Ink, Aged Mahogany, Fired Brick og Walnut Stain.
  2. Stans ut takstein.
  3. Lim takstein på de 3 takdelene.
  4. Stans ut takk skjegg og karmer i grønn kartong og lim alle deler sammen.
  5. Jeg bruker en blanding av tape og vått lim og limpistol.

Da er det bare å kose seg, la fantasien slippe til og lage ditt eget lille hus!
Jo flere hus, desto større juleby! Slik ser den ut hos meg i år 🎄❤







Detalj: Vedkubbene er små trebiter som jeg har delt i fire. 

Håper dette var til inspirasjon! 
Juleklem fra Birgit ❤


Kommentarer