JULEKALENDER

 
Dagens kalender inneholder et lite tips.
Bruken av Crafters foam. Vi får noen mailer i ny og ne om dette, så vi ville
benytte sjansen å hvise hvor behjelpelig det kan være å bruke dette.
Her har vår designer Anne Kristine Holth forklart oss bruken:

Tok først vekk beskyttelsen til limsiden, la ned en dies oppå limet.


La over beskyttelses arket for å slippe å få lim på kutteplaten og underlaget.



Snudde dies'en FØR jeg kuttet ut og trykket ut luft.

Et tips jeg husker fra mine QuicKutz som trengte ekstra foam.


Stanset ut og du har en dies som er blitt tildekket med foam.

Ikke ta vekk de små bitene/hullene.


Og her er ferdig resultat med en utstanset ramme
og ikke noen småbiter sitter igjen i dies'en..herlig...
det er litt å plukke vekk på mønsterarket med det var bare å knipse med fingeren
og mye lettere å plukke vekk de små bitene som satt igjen...syntes jeg ihvertfall :o))

Fungerte fint på spellbinders også.
 
Takk til Anne Kristine for fin demontrasjon!
Crafters foam fra Cheery Lynn finner du her:

 

Kommentarer

  1. Åh.. Slik foam har jeg jo kjøpt.. På tide å få det på de detaljerte diesene.. Så er problemet borte.. Takk for påminnelsen.. :o)

    SvarSlett

Legg inn en kommentar