Nisseluer og juleklem • 1.des

 Velkommen til årets julekalender - 12 dager jul 🎄

Sammen teller vi ned til julaften med gode tilbud og inspirasjon fra våre dyktige designere! 

Lukene åpnes annenhver dag kl. 10:00

Vi gleder oss til en kreativ desember med dere ❤ 

Første luke byr på skikkelig julesteming:


• BIRGIT 

Her har jeg brukt de søte nisseluene fra Papirdesign. Jeg har stanset de ut i Distress Watercolor Cardstock og fargelagt med Distress Spray Stain i blåfarger (linket nederst i innlegget). 


På bakgrunnen har jeg sprayet litt Lost Shadow på Watercolor Cardstock før jeg har kjørt den i en embossingfolder fra Sizzix. 

Jeg har kuttet kartongen med Tim Holtz Deckle Torn Edge Trimmer som gir fine, litt ujevne kanter. 

Kuttet ut litt kvist og kvast av diverse rester i grønt. 

Jeg limte alt på plass med Sizzix 3D Adhiesive og 3D puter bak luene for å få litt dybde i kortet. 

Pyntet til slutt med med sløyfe i tråd fra Kort & Godt. 

Håper dere får litt juleinspirasjon av dette ⛄


Fine røde nisseluer fra Papirdesign. Her har jeg gjor det samme som med de blå nisseluene. På bakgrunnen har jeg brukt Frantage - White for å lage litt snø. Man kan også splatte på hvit Gesso eller hvis akrylmaling. Jeg har brukt Distress Kraft Cardstock og rødt mønsterark fra Papirdesign.

Jeg har sydd rundt kanten med maskin, noe jeg synes gir en ekstra fin detalj til kortet. Men husk å bytte nål for du syr i stoff igjen for nålen blir litt sløv. Juleklem er stanset ut i sort glitterkartong. Luene er limt fast med 3D puter. 

Sort organzabånd, bjeller og en liten kristtorn gjør susen til slutt!


Ha en fin scrappehelg! ❤

Klem fra Birgit

(Produkter er linket nederst i innlegget)


_____________________________________

• HEGE 


Idag brukes de søte nisseluene fra Papirdesign kombinert med morsomme Smily's stempler fra Kort & Godt.
Nisseluene er stanset ut i mønsterarket (Julestjerner 1 fra Papirdesign). Har lagt en rød kartong bak mønsterpapiret. Deretter laget kant og dusk på luene med Snow Marker. Jeg lar de tørke til dagen etter før jeg varmer med varmepistol. Synes de poffer bedre da. Den lille grå lua fikk en mini pompom til dusk:)


Her er samme teknikk på nisseluene, ved at de først er stanset i ut mønsterpapiret og lagt en rød kartong på baksiden. Deretter stanset ut hvite luer og limt oppå. Fikk litt rester etter noen hvite luer, så duskene ble brukt til å lage den lille snølykta.


Skiene og bindingene fikk et lag med Glossy Accent. De fikk tørke til neste dag før montering.
Har brukt Deckle Trimmer fra Tim Holtz rundt kantene flere steder. Jeg liker så godt effekten den lille detaljen på kanten gir.



Samme utgangspunkt for kort og tag, men de ble allikevel litt forskjellig. Taggen fikk til slutt en julerød sløyfe.


Dro en hvit stempelpute langs kanten og stemplet små snøfnugg på sort tag. Stempelplaten med fnuggene er fra Kort & Godt M-366. Stempelputen heter Calico White og er fra Pinkfresh. Jeg synes den kommer godt frem på den sorte taggen. 
Litt Stickles Stardust og splætting med glossy white spray fra Dina Wakley som siste finish.


Ønsker dere alle en kreativ førjulstid.

Klem fra Hege


_____________________________________

• SYNNØVE 


Jeg har også lekt meg med nisseluer og tekst fra Papirdesign. Jeg har brukt papirer fra Reprint i klassiske farger og nisseluene er laget med papir farget med distress. Jeg har også brukt vakre dies fra Spellbinders for å stanse ut panelene med blondekant. Litt bling og et fløyelsbånd må også til.



Førjulshilsen fra Synnøve

Produktliste: 


Kommentarer