Inspirasjon med Yasmin Tölche

I dag hadde jeg lyst til å vise dere hvordan man kan bruke Art Anthology Sorbet til å lage kjempe søte hjerte lykter. Det er jo straks valentines day og morsdag, og disse er flotte å gi bort i gave. Her får du en steg for steg instruksjon hvordan du selv kan lage disse! Har du lyst til å ta en tur å se hvordan de blir laget "live" så ta en tur innom oss i dag kl 15-19.



For å lage lyktene trenger du. Sorbet Dimentional Gel Paints fra Art Anthology. Jeg har valgt Big Dip O'Ruby og Red Velvet. Vinyl, en form (hjerte, stjerne.. osv) male pensel og et glass å male på. Du kan bruke syltetøyglass og metall snor å feste på. Denne lykten jeg har brukt har jeg kjøpt i en interiør butikk.


Jeg tok en bit vinyl og tegnet rundt hjertet mitt og klipte de ut. Man kan også bruke en diecut maskin for å lage samme figur eller skjære de ut med en silhouette maskin. Sørg for å tørk av overflaten på glasset godt og feste hjertet på glasset.


Jeg malte over med en blanding av Big Dip O'Ruby og Red Velvet. Siden dette er en maling som gjør at den størkner slik den blir påført får du noe struktur i malingen på glasset. Dette gjør at utseende blir mer spennende.

Forsiktig dra av vinyl hjertet og du vil få et fint hjerteformet "hull" i glasset. Jeg festet hjerter på begge siden av mitt glass slik at det synes igjennom. Nå er det bare å dekorere etter eget ønske.


Jeg pyntet mine med røde og beige roser samt et bånd. Rosene malte jeg over med Dazzle sorbet som tørker blankt med gir et herlig gull glitter.


Jeg håper den lille tutorialen min var nyttig og at du også vil teste Art Anthology Sorbet. Den kan brukes på mye mer enn bare papir! :)

Da håper jeg å se mange på demo i dag! 
Yasmin

Kommentarer

  1. Helt nydelig! Takk for inspirasjonen! Klem, Elizabeth

    SvarSlett
  2. Utrolig fint! Takk for inspirasjon! Anita :)

    SvarSlett
  3. Disse var kjempefine!!
    Får lyst til å pröve....

    SvarSlett

Legg inn en kommentar