Dekorert fyrstikkeske

 Det er veldig mange muligheter man kan ha med en fyrstikkeske.
Denne esken er stanset ut med Big Shot Pro
og jeg har brukt en Dies fra Sizzix - 656599 Match Box.
Str. på fyrstikkesken er ca 13x9 cm, dybde 3cm.
Rammen er stanset ut i mønsterark (tekstark) fra
 Pion Design - Silent Night med Tim Holtz Alterations - Bigz Die - Ornate Frame
Bildet inni esken er av lille Lucas.


Big Shot Pro er lett å bruke og står stødig....den er stor og krever litt plass.
Jeg liker veldig godt at det går raskt å stanse ut en dies og det
tok ca 7 "sveiv" å stanse ut en stor dies på 30x30".
Gikk også veldig fint å stanse ut med chipboard...ikke tungt.
Maskinen tar alle dies.
 

Jeg stanset først ut esken..både lokk og eske er på en dies.
For å lage ovalen plasserte jeg en oval Tim Holtz Alterations - Movers & Shapers - Sized Ovals
  på baksiden av kartongen og satte tape i hver ende for å holde fast Dies'en.
Plasserte oval med kartong i Bace Tray 
og stanset ut med Big Shot Pro.


Det er lett å lime sammen esken siden alle brettekanter er lett å se...og man slipper stiplet brettekant som man kan oppleve med andre skjæremaskiner.
Limte en gammel bokside i bunnen. 

Distresset kantene med sandpapir og Distress ink Pad - Walnut Stain

Limte Distress Glitter - Pumice Stone på esken med Glue n'seal matte.
La det tørke. Distresset over med Distress ink Pad - Walnut Stone.


Stikk et hull i hver ende av esken. I den ene enden tredde jeg i en knapp for å holde fast båndet som er til å kunne henge esken opp f.eks. på en vegg.


Knappen holder båndet fast.


I den andre enden som skal henge ned satte jeg fast perlen med ståltråd. 


Bunnen dekket jeg til med blonde og osteklut.


Dekorerte esken inni med osteklut og kakeserviett.



I bunnen er noen små detaljer som man kan se når man titter inn i esken.


Ha en fin dag!
Anne Kristine

Kommentarer