Emboss it! • 21.des

 Hoho! Velkommen til nest siste luke i årets julekalender! 🗓🎄

Sammen teller vi ned til julaften med gode tilbud og inspirasjon fra våre dyktige designere! 

Lukene åpnes annenhver dag kl. 10:00

🍄 Se dagens kalendertilbud her 🍄

Tilbudene i hver luke varer helt til neste luke åpnes. Hvis du ønsker å avvente en sending for å følge kalenderen kan du sende oss en mail på post@bikuben.com (kan avbrytes når som helst). 


• BIRGIT 

Sopp er fint å bruke som juledekor! 🍄


Bakgrunnen har jeg laget på samme måte som forklart i luken om stencil. Soppene er kuttet ut i Watercolor Cardstock og fargelagt med Distress Ink. 


"God jul" teksten og hjertet er stemplet og embosset med Versamark vannmerkepute og Distress Glaze fargene Hickory Smoke og Lumberjack Plaid. Dette fønes med varmepistol. Stempelet er fra Papirdesign. Stanset ut med en liten sirkeldies. Fin liten detalj på kortet. (Produktliste nederst i innlegget)



Sopphattene har jeg embosset med Distress Glaze, som gir litt glans til soppene.





______________________________________



Bakgrunnen her har jeg brukt en kraftkartong og brukt tørr pensel til å stryke på et tynt lag hvit Gesso.


Soppene er laget på samme måte som de store. 
Har også kuttet ut litt grønt som soppene kan stå på.






______________________________________



Her har jeg brukt Distress Spray Stain på Distress Watercolor Cardstock og laget en bakgrunn. 


Sværtet embossingfolderen med Walnut Stain og embosset den. Så har jeg tatt litt gull Prima Wax og smurt forsiktig ut på toppene. 



Så har jeg pyntet kortet med en fin sløyfe og noen kvister og vokssegl i gull, laget med utstyr fra Papirdesign.


God jul til alle! ❤



______________________________________

• TOVE 

Tove har eMbosset en stilig 3D murvegg fra Tim Holtz og Sizzix.

Bilen fra Papirdesign har fått en liten justering med saksen for å bli en pick-up truck. 
Nå er det plass til årets juletre! 🎄



Stilige snødetaljer på murveggen.


Bretteteknikken er inspirert av kort fra Pinterest og Youtube. 
Tove tipser om å søke etter mal på YouTube: "Portrait Cascading Display Card"



Flere søte snødetaljer, laget med embossingpulver.



______________________________________




Et nydelig lite brettekort med med ark fra Papirdesign.

Tove: "Jeg har embosset bakgrunnen med en folder. Svertet folderen litt med Distress Oxide Walnut Stain før jeg la inn kartogen og kjørte den gjennom min Big Shit Switch (Bilde 1). Bilde 2 er ferdig resultet før jeg hadde på litt chunky white embossingpulver."


Tove: "Jeg brukte litt emboss-it dabber her og der for å få pulveret til å feste seg litt lettere til papiret. Pulveret smelter når det varmes med varmluftpistol."


Slik ser baksiden ut:




Her er det også flere søte små embossing-detaljer på figurene. 
Huset og trærne har også blitt embosset med glitter ✨


Tusen takk for nydelig juleinspirasjon, Tove ❤


🍄 Se dagens kalendertilbud her 🍄

Produkter:

Kommentarer